COMUNICAT DE L’ASSOCIACIÓ CATALANA PELS DRETS CIVILS

dilluns, setembre 17, 2018

COMUNICAT DE L’ASSOCIACIÓ CATALANA PELS DRETS CIVILS
Setmana del Llibre en Català – 9 de setembre de 2018

Benvolguts i benvolgudes, en nom i representació de:

Dolors Bassa, Meritxell Borràs, Toni Comin, Jordi Cuixart, Carme Forcadell, Joaquim Forn, Anna Gabriel, Oriol Junqueres, Carles Mundó, Clara Ponsatí, Lluís Puig, Carles Puigdemont, Raül Romeva, Marta Rovira, Josep Rull, Jordi Sánchez, Meritxell Serret i Jordi Turull

Volem manifestar el nostre agraïment a La Setmana del Llibre en Català per la seva implicació en la defensa de la llibertat d’expressió.

Alhora volem agrair a totes les persones que dia rere dia pública o anònimament s’impliquen i es comprometen en la seva defensa.

Des de l’Associació:

Compartim amb totes aquestes persones la preocupació pel retrocés de la llibertat en la nostra societat, avui sotmesa a una amenaça real i constant.

Malauradament la seva protecció encara és un deure permanent, col·lectiu i compartit. Perquè la llibertat d’expressió és individual en la seva expressió d’idees i pensament, i alhora col·lectiva, en la seva manifestació pública, com a reflex de la diversitat de veus.

Per això ens inquieta que, cada cop més, persones de tota mena (periodistes, humoristes, tuitaires, sindicalistes, artistes, mestres, informàtics, activistes, etc.) estiguin sent investigades o condemnades per accions o opinions que constitueixen un lliure exercici de la llibertat d’expressió i de manifestació.

Veiem amb especial preocupació la vulneració constant de drets i llibertats, la ja que la seva garantia és l’essencia de la democràcia

Considerem:

Que la llibertat d’expressió fomenta la capacitat de la ciutadania per la tolerància, la convivència i el respecte a la diversitat d’opinions, que ens enriqueix com a societat.

Que la llibertat d’opinió i expressió, la llibertat de manifestació, el dret a la protesta no- violenta, són drets fonamentals que han de ser preservats. La seva garantia no és garantia sinó és total i per a tohom.

El retocés en la protecció de drets, i també en el dret de la llibertat d’expressió, afecten greument a la qualitat democràtica.

Aquest greu retocés ha portat a l’Estat espanyol a la vergonya de tenir presos i exiliats
polítics.

Per aquest motiu des de l’Associació, avui, un cop més:

Volem refermar el nostre compromís en la defensa dels drets civils. Posar-los en valor i fer-ne pedagogia és una de les nostres finalitats.

Gràcies altre cop per donar-nos l’oportunitat de ser avui aquí, ja que fent’ho donem veu a aquelles persones a les que han volgut silenciar.